Sunday 26 January 2014

Degree Oh Degree

Sebut pasal degree (Ijazah) mesti semua orang tanya kita atau kita dengar dari mulut-mulut orang lain, 

"eh, anak awak dah ade degree ke belum?", 

"dia ni lulusan ape ek, degree ke?" etc.

Sebenarnya nak pendekkan cerita saya masih lagi berbelah bagi, celaru, serabut kepala sama ade nak sambung belajar ke tak, sebab kadang-kadang terfikir jugak nak upgrade jawatan sedia ade ni, yelah walaupun dengan lulusan xxx dapat jawatan PPP pun bagi saya bersyukur dah, sebab saya tak berapa pandang sangat tentang soal lulusan ni semua, yelah ade ijazah pun ade jugak graduan yang mengaggur, rezeki masing-masing. Setiap orang ade tanggapan sendiri.

Satu lagi yang buat kan saya termenung bila teringatkan kata-kata mak saya yang nak sangat anak-anaknye ade ijazah, ntah apa yang buat kan mak macam tu tak tahu la. Hmm..

Celaru, celaru celaru..

Ape-ape pun, sekarang ni masih lagi berfikir. Ada sesiapa boleh tolong? :p

Ini screenshot laman kemasukan ke IPTA sesi 2014/2015




No comments:

Post a Comment

Apa Pendapat korang?